Funkcionális tréning

A funkcionális tréning végzése során a mindennapi mozgásokat vesszük alapul.
Bár ezeken az edzéseken sok eszközt használunk (pl.: TRX, Fitt ball, Bosu, kézisúlyzók…), de fontos tudni, hogy nem attól lesz funkcionális egy edzés, hogy eszközökhöz nyúlunk, hanem attól, hogy a mindennapi mozgásainkhoz hasonlóan, a végzett gyakorlatokban is az egész testre hatunk.

 

A végzett gyakorlatok során a testünk, az izmaink a maguk természetes módján mozognak, és ezek a gyakorlatok a testet egy egészként kezelik. Tehát nem izoláltan edzük az egyes izomcsoportokat, hanem izomláncok szerint.  Minden mozdulatnál először a stabilizációra helyezzük a hangsúlyt és csak utána indítjuk a mozgást.


Fontos tudni, hogy egészen mást jelent a funkcionális edzés egy élsportolónak (azon belül is mást az úszóknak és mást pl. a focistáknak) és egészen mást jelent a hobbi sportolóknak és az ülőmunkát végzőknek is.

A funkcionális edzéseken mindenki a saját céljainak megfelelő gyakorlatokat végezi.

A funkcionális tréninget azoknak ajánljuk, akik önmagukhoz képest szeretnének fejlődni, hobbi- vagy élsportolóként jobb teljesítményt elérni.

1/6