Gerinctorna

A speciális gerinctorna lényege a nyújtás, erősítés és lazítás ezáltal segít megelőzni a gerinc és mozgásszervi problémák kialakulását. Amikor a gerinc melletti izmokat megnyújtjuk nemcsak a porcok jutnak oxigénhez, de az itt futó idegszálak is felszabadulnak, így még a stresszoldásra is remek lehetőség. A hát izomzatának erősítésével elérhetjük, hogy a rossz testtartást levetkőzzük, a gerinc megfelelő állapotba kerüljön. A megfelelő gerinctornával a fájdalom is csökkenthető.

A civilizáció fejlődésével mind többet ülünk a televízió, a számítógép előtt, s egyre kevesebbet mozgunk, aminek egyenes következménye a mind gyakoribb mozgásszervi probléma, a hát-, nyakmerevség, derékfájás. Az ok a gerinc túlterhelése és a mozgásszegény életmód, valamint a jóléti társadalom másik nagy hátulütője a túlsúly.

A gyakorlatok elvégzéséhez célszerű szakember segítségét kérni,  mert ha már a gerinc bármely szakaszán műtét történt, a rosszul végzett gyakorlatok esetleg még árthatnak is.

A gerinctornát a következő vendégeknek ajánljuk:

  • egész nap ülő munkát végző pácienseknek

  • kis fokú csontritkulás esetén

  • gerincműtét után már 2 héttel elkezdhető az egyéni gerinctorna majd 6. héttől a csoportos gerinctorna foglalkozás

  • teljesen kezdőknek, akik mozgásra vágynak

  • túlsúllyal küzdő pácienseknek

 

Az óra felépítése:

fekvő helyzetekben végezzük a gyakorlatokat, ízületek bemelegítése után gerincközpontú erősítő gyakorlatok következnek, a fokozatosság betartása mellett. A befejező részben alaposan lenyújtjuk az izmokat. 1 órás gerinctorna végén relaxációt tartunk.

Szenior gerinctorna:

60 év feletti vendégeinknek ajánljuk, figyelve az esetleges csontritkulás és a degeneratív betegségek meglétét.

1/10