Gerinctréning

A gerinctréning speciális gyakorlatai az egész testet átmozgatják, és megerősítik a gerinc stabilitásáért felelős izomcsoportokat, különösen a mély hátizmokat.

A gerinctréninget azoknak javasoljuk, akiknek nincs akut gerincbetegségük, viszont igazak az alábbiak:

  • nyaki, derék, háti szakaszon nap végére kialakuló feszesség, merevség érzet, izomgörcsök jellemzőek

  • mindenkinek, akik ülőmunkát, mozgásszegény életmódot folytatnak

  • rossz testtartás esetén

  • azoknak a sportolóknak, akik egysíkú mozgást végeznek pl. futók

  • olyan magas szintű sportot végeznek, ami megterheli a gerincet

  • nehéz fizikai munkát végzőknek 

 

Az óra felépítése:

az óra első részében kellemes, nem túl gyors zenére bemelegítjük a gerinc szakaszait az aerobic elemeit használva, ezáltal felkészítjük az izmokat az óra közepén elvégzett erősítő gyakorlatokra. Álló helyzetben végzett egyensúly és izomerősítő feladatok után a torna matracon történik, hasizom, hátizom és plank gyakorlatok következnek. Az óra alapos nyújtással ér véget.  

1/5