Sportolói jóga

Szerencsére egyre kevesebben gondolják azt, hogy a jóga csak és kizárólag a nők sportja. A tapasztalat is azt mutatja, hogy egyre több férfi foglal magának matracot az órákon. Nem is véletlen, hiszen egyre több fórumon olvashatunk a jóga mind nőkre, mind férfiakra gyakorolt jótékony hatásairól és arról, hogy milyen sikeresen javítja a sportolói teljesítményt.

 

A jóga a mindennapi felkészülési munkába beépítve egyensúlyt, erőt, hihetetlen rugalmasságot ad, és segít a sérülések megelőzésében, illetve azok kezelésében. A jóga együtt edzi a testet és az elmét, így a fizikális változások mellett segít a koncentráció fejlesztésében is. Függetlenül attól, hogy az általunk végzett sport a tenisz, a foci, az úszás, vagy épp a futás, a fókuszáltság, a zavaró tényezők kizárásának képessége elengedhetetlen.

A vinyasa flow jógastílusban tartott órák során, a klasszikus hatha jóga ászanáit vesszük alapul, ahol a gyakorló által végzett testhelyzetek hosszas kitartása helyett, a légzés ritmusában váltjuk a pózokat. Az így végzett jógagyakorlás funkcionálisabbá és életszerűbbé válik.

Az órák felépítése során, nagy hangsúlyt fektetünk a teljes test átmozgatására, a túlterhelt izmok dinamikus nyújtására, továbbá az ízületek stabilitására. A sportolói jógát azoknak ajánljuk, akik egyensúlyra vágynak, és a teljesítményüket egy újabb szintre szeretnék juttatni.

1/1